zaterdag 30 januari 2016

4 gezonde salades om mee te nemen



Ik vertelde deze week al dat ik de afgelopen tijd aan een stuk door salades heb gegeten. Ik deed dit wel vaker, maar voor deze post heb ik er toch even een tandje bij gedaan. Thuis op zondag de salades maken (op kosten van de ouders #kassa) om ze vervolgens gratis en voor niets in de trein of op de uni op te eten (en toch nog wat over te laten voor papa en mama). Als je dan ook nog een beetje gezonde ingrediënten gebruikt en een grote portie maakt zodat je er twee keer kan van lunchen, zie ik geen nadelen meer! Ik heb mijn vier favoriete salades gefotografeerd en voor je gedeeld! 



1. Makkelijke couscoussalade 

• Breng 1 dl water aan de kook. Neem de pan van het vuur en strooi 100 gram couscous (die van Lassie is het allerlekkerst: couscous Maroc) in het water, laat 2 à 3 minuten wellen.  Snijd 2 lente-uitjes in ringen, een halve komkommer in kleine stukjes en halveer 8 kersttomaatjes• Meng de couscous met de groenten en wat maïs en eventueel nog een handje noten en/of cranberries



2. Maaltijdsalade met pasta, pesto en tonijn

• Kook 75 gram pasta in ruim water met wat zout beetgaar. • Snijd ondertussen een halve rode ui in ringen en halveer 8 kerstomaatjes• Giet de pasta af en laat uitlekken. • Meng de pasta met de ui, kerstomaatjes, een handje rucola, een half blikje tonijn en een eetlepel pesto• 


3. Snelle met galiameloen, mozzarella en parmaham

• Snijd een kwart Galiameloen in kleine stukjes. • Meng 40 gram rucola met de meloen, een eetlepel balsamicoazijn en wat citroensap• Scheur 2 plakjes parmaham of andere rauweham en een halve bol mozzarella boven de salade en meng alles goed door elkaar. 


4. Quinoasalade met mango en gebakken feta 

 Kook 75 gram quinoa volgens de verpakking. • Schil de 3/4 mango en snijd in blokjes. • Schep deze samen met 25 gram gemengde sla en wat zongedroogde tomaatjes door de Quinoa. • Breng op smaak met wat zout en peper en voeg wat olie van de zongedroogde tomaatjes toe.  Verwarm 4 eetlepels olijfolie in een grote pan en snijd 100 gram feta in kleine driehoekjes. • Haal ze eerst door wat bloem, dan 2 losgeklopte eieren en dan door 30 gram sesamzaadjes• Leg ze vervolgens in de pan en frituur totdat de driehoekjes een mooi goudbruin kleurtje krijgt. • Meng deze vervolgens door de quinoa. 



SHARE:

5 opmerkingen

  1. Lekkere recepten! Parmaham met meloen vind ik super lekker, goed idee om er een salade van te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel José! Jaa het is echt een heerlijke combinatie!

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  2. Zo'n leuk artikel dit! En ahh, wat zien ze er yummy uit! Die met pasta & pesto is denk ik mijn favoriet, dat is zo'n lekkere combi!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Arjanne! Die combinatie is zeker heaven!! <3

      Verwijderen

© Myrthei. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig